mandag 4. april 2011

Puter

Har i helgen gjort ferdig putene som jeg tidligere har vist her inne. De lyse putene er strikket på tykke pinner, og kun rettstrikk. Målte innerputen, la opp maskeantall etter hvordan strikkefastigheten var på garnet. Jeg brukte et nytt tykt garn fra Rema. Til denne puten på 40*40 brukte jeg ca 5 nøster. Strikket alt i en lang remse, og sydde sammen i sider og under til slutt. Da jeg sydde trekket, hadde jeg det liggende rundt puten slik at kantene ikke ble for stramme.
Den orange retro puten er heklet etter oppskrift i den nye boken "Retromasker" fra Tine Solheim. Jeg har heklet denne puten litt mindre enn puten som er i boken. Min pute er 35*35. Trekket er til slutt festet på et brunt putetrekk.

(Ser kanskje vanskelig ut å hekle, men står veldig bra forklart i oppskriften. Gikk veldig raskt å hekle. Var feil i oppskriften på det ytterste bladet, så her heklet jeg 5 dbst i ytterste ledd i stedet for 3 som det stod i oppskriften, ellers gikk det ikke opp)

Ønsker alle en fantastisk uke:)


7 kommentarer:

Gurimalla sa...

Fine puter! Den blomsterputen var virkelig flott!

Kort og Søm sa...

Kjempe fine puter du har laget!
God mandag,
klem Fredrikke

Vilma sa...

århhh hvor er den røde dog yndig :-))))))

God mandag

ide-puffen sa...

Så flink du har vært. Jeg har pause i strikkearbeider for tiden. Mer handywork på meg nå når armen endelig er grodd. Den orange puten er nydelig. JEg elsker Tine Solheims bøker, men har ikke kjøpt denne ennå.Mye av klærne hennes er ganske innfløkt synes jeg, men nydelige.
Kos dag videre.

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Nydelige puter! :)

ide-puffen sa...

Så koselig at du liker mine tullete krumspring hi hi. Og firkantede lampeskjermer blir jo kjempefin med slike pinner. Er de små kan du jo bare kappe pinnene i to. Og så kan du jo spraymale dem også.
Fin dag videre.
Klemmers

hjertemynthe sa...

Hei og tuuusen takk for kjempehyggelig kommentar på bloggen min! :)
Disse putene du har laget var bare helt nydelige!! *sukk*