søndag 8. mai 2011

Svart skjørt ble til liten kjole


Den siste tiden nå har jeg hatt lite kreativ inspirasjon, men har fått gjort ferdig skjørtet som jeg skrev om her. Det har nå gått fra å være et fotsid skjørt til å bli en liten stroppløs kjole. Jeg strikket en tubetopp til overdel. Den er strikket i sort bomull garn. Sydde skjørtet til toppen. Klippet av 3 folder på skjørtet, og heklet 3 runder med fastmasker før jeg avsluttet med en omgang pikot. Skjørtet hadde et underskjørt, som jeg brettet inn mot skjørtet og sydde rundt. Det ble derfor en ekstra posete skjørtekant under skjørtet.  Heklet 4 små blomster som jeg festet øverst på toppen. De er helket i sort tynn alpakka. Heklet så 3 store blomster til å ha på skjørtet. De er heklet i dobbelt garn bomull og alpakka. Ble veldig fornøyd med slutt resultatet.

stor blomst på skjørt

små blomster på topp

pikot kant nederst på skjørt med underskjørt kant under.

Har også strikket ferdig teppet, men det skal fores, og uten inspirasjon, så er det ikke lett å komme seg ut for å få kjøpt det som skal til:(..men bilder kommer snart..

Ønsker alle en fortsatt fin søndag:)



Ingen kommentarer: