søndag 15. mai 2011

Heklet nett

De siste dager har jeg heklet meg et nett som jeg tenkte bruke til å ha håndarbeide i. Heklet i mørk lilla bomullsgarn. Det var et veldig raskt og enkelt nett å hekle. Startet på onsdag kveld og var ferdig på fredag. Nettet er heklet med fastmasker frem og tilbake i bunn, som så hekles rundt når man begynner med staver. Heklet staver til ønsket lengde, og så fastmasker til kant øverst. Avsluttet med å hekle en hank av fastmasker som jeg sydde fast til slutt.  Ettersom det er så store ruter i nettet, valgte jeg å fore det. Hadde noen grønne duker liggende som jeg ikke lenger bruker, så da ble det litt gjenbruk også:)
(ikke lett å få til riktig farger når en kun har mobilkamera, og det er grått og trist både ute og inne)

Ønsker alle en fortsatt fin søndag:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei . kjempefint nett du har heklet, da. Dette blir sikkert fint til håndarbeidet, ja :-)