torsdag 31. mars 2011

Tilda Påske


Jeg er jo med på bloggen Tildas Venner, hvor de skulle ha en påske utfordring. Alle som ønsket kunne lage en påske ting. Man kunne sy, strikke, bruke papir mm.

Jeg er ikke den største syguruen(men ønsker virkelig å bli bedre i det...med tiden), så jeg tenkte at jeg kunne lage ett eller annet ved å strikke eller hekle. Det var ikke så enkelt å finne på noe, mye fordi jeg nok ikke er den som har mest påskepynt i huset(pynter sjelden opp til påske), og har derfor heller ikke kjøpt inn den nyeste Tildas Påske boken. Visste jo derfor ikke helt hva som er det nyeste innen påsketing, men fant ut at jeg hadde den gamle boken i Tildas Påske. Det var faktisk utfra den jeg sydde min aller første Tilda figur...som nettopp var en påskehane. Så da tok jeg frem garn og strikkepinner, og prøvde meg litt frem. Med inspirasjon fra min første Tilda hane, strikket jeg nå en miniatyr av den samme(strikket utfra samme mønster som man sydde, bare minsket mønsteret). Jeg har ikke så stor plass til å sette ting rundt på i leiligheten, så tenkte at jeg kunne strikke den liten, og sette en blomster pinne under bunnen slik at den kunne stikkes ned i en blomster potte. Litt kos å pynte opp kjedelige grønnplanter også:)

Jeg ble veldig fornøyd med resultatet, men vet ikke helt hvor mye man kan si at det er en Tilda hane da(får ta frem symaskinen neste gang kanskje).

Den nederste påskeharen var den samme som jeg sydde som min første tilda,

og her er en av mine strikkede miniatyrer av den samme hanen:)

Ønsker alle en fortsatt fin uke:)



2 kommentarer:

Anonym sa...

Kjempefine påskehøner altså! :)) Herlig.

Klem Trine

Min stil sa...

Wow, så flotte! Flinke du!
:) Susanne