lørdag 13. august 2016

Lørdagskos med ny inspirasjon

Startet dagen i dag med kaffe, kunststrikk og ny inspirasjon.
To nye bøker

Heilt Spesiell 
En sømbok med 44 oppskrifter til 
baby, barn og voksen.
Mønsterark i full str følger med.

Jeg har alltid hatt lyst til å sy klær, men har aldri hoppet ut i det skikkelig.
Gikk på et sømkurs for ca 17 år siden, men der lærte jeg veldig lite, eller ingen ting er vel mer riktig.
Kjøpte den gang min første symaskin 
 Janome MyExcel 15S
(tror jeg den heter)
Det ble lite klær sydd, men mye gardiner og småting i søm. Pluss mye brukt til å sy i strikketøyene mine.

Kanskje denne boken gir inspirasjon til å prøve meg på litt søm av klær??

Boken er kjøpt på min lokale sømbutikk

Lillevims


Klompelompe 
Strikk til hele familien
Er den andre boken fra Klompelompe.  Her er det strikk til mor, far og barn. 
Grunnen til at jeg kjøpte boken, er nok mest pga fine herre/stor gutt oppskrifter. 
Om man har småttiser å strikke til, er det fantastisk mye fint i boka.
Skjønner godt at oppskriftene er populære.

Boken er kjøpt på min lokale strikkebutikk

Strikkeholdeplassen 


I dag har det vært dårlig vær ute, så jeg har bare slappet av hjemme. 
Fått tatt noen runder på duken, og har bakt 4 store grovbrød 
(oppskriften kommer i morgen)

Ingen kommentarer: