fredag 8. februar 2013

Påskeharer og nye bøker

Av kreative ting, går det i strikking av påskeharer om dagen. Har egentlig mange prosjekter jeg holder på med, men må bli ferdig med disse søtingene til påske. Har strikket en i grått, to i offwhite og holder på med en i lilla. Har ei venninne som gjerne ville ha en i lilla. Den er strikket i et tykkere garn og  på p 4,5 i stedet for pinne 3 som på de andre, så den blir endel større. Dette er et moro prosjekt, som går ganske så raskt å strikke. Strikker fint ferdig en på noen dager.

Her en dag bestillte jeg meg to nye bøker fra BOKKILDEN . Jeg trenger sårt nye puter her hjemme, og så en kollega som hadde kjøpt boken "PUTEFEST". Var jo bare så enormt mye fint i den. Var rundt i mange forskjellige bokhandlere, men ingen hadde den. Så da ble den bestillt fra nett.
Gleder meg til å sette i gang med å strikke/hekle/sy puter fremover. Nærmer seg jo vår, og da blir det godt å bytte ut både gardiner, duker og puter.
Kjøpte også boken "STRIKK". Dette er en bok som viser deg trinn for trinn hvordan du komponerer dine egne plagg. Veldig lærerik bok om man ønsker lage et eget design på feks genser eller jakke. Alt fra forskjellige boler, armer, halser og detaljer...som passer akkurat din fasong. Lær om forskjellige garntyper og tykkelser som passer til akkurat ditt prosjekt, forskjellige strikketeknikker osv. Denne boken kommer jeg nok til å bruke endel.

Ønsker alle som titter innom en riktig god og kreative helg:)


1 kommentar:

Unknown sa...

De to bøkene syns jeg har veldig mye fint og innholdsrikt informasjon. Vurderte faktisk å kjøpe begge to jeg óg, men har ikke somlet meg til å gjøre det enda... ;)

Med ønske om en riktig så koselig og fin helg :)