tirsdag 29. januar 2013

Lett forbrennende suppe

I går satt jeg å leste litt inne på sidene Din Kost til Klikk.no. Der kom jeg over endel slankesupper. Jeg elsker supper, og tenkte at her var det endel jeg kunne tenkt meg å smake på. 
Så i dag handlet jeg inn grønnsaker og ting til "lett forbrennende suppe".
I min suppe brukte jeg følgende:
2 bunter hakket vårløk
4 store gulrøtter i skiver
ca 100 g spinat
1/2 kålhode i strimler
1 stor finhakket rød papprika
1 blomkål i mindre buketter
I pakke stangselleri i biter
Kyllingbuljong rørt ut i 4 liter vann
ca 2 ss spisskummin
1 grønn chili delt på langs og hakket opp med frø
3 store fedd hvitløk finhakket
1 håndfull finhakket fersk koriander
1/2-1 ts kajennepepper
Saften av en sitron
4 store tomater delt i båter

Kok opp vann med buljongterninger i. Ha i krydder og alle grønnsaker utenom tomater. La koke til grønnsakene er møre. Ha i tomater de siste 5 min av koketiden.

Jeg hadde litt igjen av foccacian som jeg lagde for 14 dager siden i fryseren, så da tok jeg en slik bite til suppen. Smakte fantastisk godt. Dette ble en hot suppe med masse smak i. Noe jeg liker godt.

Oppskrifter på slankesuppe og  lett forbrennende suppe finnes HER  Du kan også lese mer ang det å bruke supper for å gå ned noen kg, og hva man bør passe på og spise til der inne. Andre supper med få kalorier kan dere se HER

Ønsker alle en fortsatt fin uke

Ingen kommentarer: