torsdag 8. september 2011

strikkede tubesokker


Brrr begynner å bli kaldere ute, og raggsokker er et must. Jeg er IKKE glad i å strikke sokker. På barneskolen skulle vi lære strikke sokker, og jeg knotet med hælfellingen hjemme. Ble illsint og kastet pinner i gulvet...og sparket til dem. Det endte med en pinne rett inn mellom 1 og 2 tå på ene beinet. Hufff...mareritt som har sittet i det der. Etter det har jeg vegret meg for å ta fatt på sokkestrikking. Noe som er synd da jeg elsker å gå med raggsokker.
MEN 
Min mor fant en oppskrift  i et blad på sokker i spiralmønster uten hælfelling. Noe så smart tenkte jeg...og vips i dag har jeg strikket ett par herlige tubesokker. Gikk veldig raskt å strikke dem, og de var gode å ha på foten selv om det ikke er hæl på sokkene. 

sokkene mine måler 39cm, og passer fint mine 39/40 bein

1 kommentar:

AvMeg sa...

Mange av de samme tingene som jeg liker på din blog. Fine bøker du viste i forrige innlegg :-)

Jeg blir følger - ha ei fin uke :-)