lørdag 6. august 2011

Litt av hvert

OSLO TUR







Forrige helg var jeg og 3 gode venninner på helgetur til Oslo. Vi hadde en herlig tur, med nydelig vær hele helgen. Jeg er så sjelden i Oslo. Kan nesten ikke huske sist jeg gikk rundt i den byen. Gikk rundt i gatene, shoppet litt, fikk med oss blomsterhavet etter den forferdelige tragedien der inne, satt ute på uterestauranter å bare tittet på folket, var en tur på Aker brygge, på Operahuset og på Slottet.

Stolt gutt som vokter vårt slott.

Brukte noen timer til soling på Operahuset. Fantastisk:)

 

Midt oppe i all kosen vi hadde i byen, kom man ikke utenom minnene om tragedien. Utrolig å se blomsterhavet, alle menneskene som viste sin omtanke. Var en tur innom Domkirken også. Fin opplevelse.



MORMOR 95 ÅR
I går hadde min fantastiske mormor bursdag...hipp hipp hurra:). Hun fylte hele 95 år. Ei dame som har betydd utrolig mye for mitt liv. Har mye å takke denne damen for:)..Jeg har alltid vært en mormor jente. Alltid tilbragt mye tid med henne. Var så heldig å få bo hos henne i 5 år av min ungdomstid.

Etter at mormor flyttet på hjem tidligere i år, har jeg arvet endel ting fra henne(som jeg også har vist tidligere på bloggen). Noe av det jeg fikk med meg var alle bildene hennes.

Her er mormor som lita jente. Det bildet stod først i et album hun fikk av sin mor og far til bursdagen 5/8-40.

En ung utgave av mormor
Bildet fra den store dagen da hun giftet seg med mannen i sitt liv. Morfar døde ung, allerede lille julaften -80. Mormor har siden den dag levd et liv alene, men allikevel ikke alene:)
Mormor besøkte oss på campingen. Her var jeg ikke store jenta(dukken er nesten større enn meg..hehe)

Gratulerer med dagen som var....den store festen blir til helgen:)


GYNGESTOL
Jeg viste tidligere bilder av en nesten ferdig gyngestol. Har glemt å legge ut bilde når den var helt ferdig. Det jeg har gjort med den er å male treverket hvitt. Stoppet den om så den ble bedre å sitte i. Stoppen blir holdt på plass med et laken.

Valgte så å trekke den i et stripet beige stoff. Dette for at jeg kan bruke stolen om jeg blir lei det heklede retrotrekket mitt. Det er satt på slik at det lett kan byttes ut.

Her er strikke/heklekroken min. Gyngestolen og puffen som begge er arvet fra min mormor.


Ønsker alle en fortsatt fin helg:)

3 kommentarer:

ide-puffen sa...

Herlig med jentetur. Hadde tenkt meg en tur til Oslo jeg også i sommer, men tiden fløy fra meg gitt. Nydelig gyngestol under her. Og herlige farger på hekle?/strikke? trekket over.
Kos uke videre.
Klem
Randi

Timotei sa...

Så koselig det må være å ha de fine, gamle bildene etter din mormor! Gyngestolen ble knallfin!

Bente`s Hobbyrom sa...

Takker så mye for hyggelig kommentar inne i min blogg :) Så tøff den gyngestolen ble , herlige gladfarger . Koselig med en sånn tur til Oslo en gang imellom , klem fra Bente .