lørdag 20. august 2011

Heklede puter og fjortis i huset

I dag er eldstemann i huset her fjortis...Gratulerer så mye med dagen Daniel:)

Hipp Hipp Hurra!!




De siste uker har jeg vært veldig lite kreativ. Kjøpte meg jo orange garn for en stund tilbake som jeg skulle strikke meg en tunika av. Garnet var av merket Muskat. Jeg startet så smått med tunikaen, men ble aldrig helt fornøyd. Garnet delte seg til stadighet(møkka garn...grrr...hehe)og jeg syntes det var vanskelig å få det jevnt. Så jeg tok like så opp alt sammen igjen. Ettersom jeg hadde kjøpt alt garnet, måtte jeg jo finne noe å bruke det på. Det endte med at jeg heklet to putetrekk. Hadde noen hvite nøster i Muskat liggende. Så heklet putene i oldemorsruter.Forstykket heklet jeg slik... 5 omg orange, 3 omg hvit, 2 omg orange, 3 omg hvit og avsluttet med 5 omg orange. Bakstykket heklet jeg kun i orange. Heklet sammen sidene med fastmasker. Etter at jeg stoppet gyngestolen, hadde jeg igjen litt fra det lakenet som jeg brukte der. Klippet derfor opp restene slik at jeg fikk sydd to trekk til innerputene. Putene måler 45*45 cm. Synes resultatet ble bra. Putene ble plassert oppe på sengeteppet mitt.


Ønsker alle som er innom en fortsatt fin helg:)

2 kommentarer:

Hulda sa...

Supre puter! :) -Husfruas Memoarer-

Ulltraaden sa...

Jeg er så enig. Muskat er no møkkagarn til store prosjekter, men fyyy så deilig og mykt det er :)

Kule puter!


Hilsen Gunn H.