torsdag 8. mai 2014

3-retters middag


Min eldste sønn Daniel går på Resturant og Matfag ved Halden vg Skole avd Risum. De har planer om å ta en skoletur inn for å besøke Freia. I den forbindelse var de nødt til å få inn litt penger, så da ba de inn familien til treretters middag i dag. Vi skulle da betale en liten pris per person som de skal legge inn i turen.

Daniel var servitør i kveld, og det han serverte oss var:
Forrett
Blomkålsuppe med bacon

Hovedrett
Oksestek med gratinerte poteter, grønnsaker og rødvinsaus

Dessert
Blåbærpai med hjemmelaget vaniljeis

Smakte helt fantastisk

Etter endt måltid fikk vi se bilder av elevene i aksjon for så å bli vist rundt på skolen.
De holder til i det som en gang var "husmorskolen" i Halden. 

Har hatt utrolig lite motivasjon til kreative ting om dagen. Er egentlig mye jeg har planer om å lage, men så ligger det en genser str xxxl som jeg burde fått ferdig.  Dette har vært et evighetprosjekt. Kjedelig i lengden å strikke slikt ensfarget og stort arbeid. Har strikket ferdig forstykket og nå har jeg to armer nesten ferdig på pinnen. Nusse synes genseren er god å ligge inntil, så da har jeg en unnskyldning til å bare la den ligge .

Jeg får heller hekle litt på enda en løper. Denne blir litt smalere og endel lenger enn den første jeg heklet.






Ingen kommentarer: