søndag 15. april 2012

heklet nett, trådsneller og prikket stoff

Jeg har de siste dager heklet meg et nytt nett...i sort denne gangen. Fått brukt opp enda mer av restegarnet som jeg har liggende her hjemme. Veldig enkelt å hekle. Hekler fastmasker frem og tilbake i bunn til ønsket str, så en omgang staver og en omgang fastmasker. Slik hekler jeg til ønsket høyte. Avslutter med fastmasker som en kant øverst og hank i fasmasker. 

Var en tur i byen i går. Tenkte jeg skulle ha et stoff til å fore vesken med. Her i byen har vi kun en butikk som selger slikt, så da var det bare å ta seg en tur dit. Når jeg kommer dit stod det OPPHØRSALG med store bokstaver i vinduene. Oiii lenge mellom hver gang jeg er i byens gågate skjønner jeg...for dette hadde jeg ikke fått med meg. Inne i butikken var det bare noen få ting igjen. Alt til 70% avslag eller mer.

Det eneste jeg fant av interesse der inne var masse trådsneller (alltid kjekt å ha), og en bit med prikkete stoff
30 forskjellige nyanser kjøpte jeg meg. 

Stoffet er hvitt med prikker i mørk brun, blå, orange, gul og grønn.
Skulle jo ha et stoff som passet inne i vesken...usikker på om det blir dette, men om ikke så finner jeg nok noe å bruke det til:)


Ønsker alle en fiiin søndag:)

2 kommentarer:

Kort og Søm sa...

Så fint nett du har laget deg!
God søndag :O)

Marit Johanne sa...

Veldig kjekt nett. Synd den butikken blir nedlagt, men du fikk deg ihvertfall mange fine trådsneller! Og så fin hylle du hadde til snellene, det er jo dekorativt med de fine fargene.