fredag 25. februar 2011

karaffel med glass


Her en dag var jeg en tur hos mamma for å hente noe. Da hadde hun fått med seg pappesker med det siste fra min mormor, som andre i familien ikke ville ha og derfor skulle kastes. Jeg måtte jo se gjennom hva som lå oppe i der, og kom over en svart karaffel med 6 små glass til. Når jeg så nærmere på den , kunne jeg skimte en lillafarge og at det var noe mønster på den. Tenkte at dette kan jo ikke bli kastet, så tok den med meg hjem. I dag har jeg vasket den med en vanlig kjøkkensvamp, og frem kom en herlig gjennomsiktig lillafarge og et vakkert sølvmønster.











På den ene siden av karaffelen var det mønster av en båt, på den andre siden 3 blomster med blader rundt. De små glassene var dekorert med blader. Rart at det kunne være slikt et mønster under alt det svarte. Vet ikke om det er noe form for sølv i mønsteret da det var blitt så svart. Likte settet veldig godt, og glad jeg fikk tatt det med meg før det ble kjørt på søpla:)

ØNSKER ALLE EN FANTASTISK FIN HELG

1 kommentar:

Bente`s Hobbyrom sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar i min blogg. Så nydelig karaffel og småglass. Godt at du tok vare på den gitt :0)) Ha en flott helg.