lørdag 16. november 2013

Skappel event

Om torsdagen tok jeg buss innover mot Oslo for å treffe min venninne Annette. Vi skulle delta på lanseringen av de nye Skappel produktene. Det hele foregikk på Glassmagasinet. Lang kø var det på utsiden av butikken før åpningen kl 16. 
Var spennende å kunne få delta på arrangementet, men selv synes jeg ikke opplegget stod helt til forventningene. Synes det hadde vært fint om Skappeljentene hadde feks hatt på seg hvert sitt produkt, og kanksje pratet litt om hver og en genser/jakke. Fortalt om hvilke garntyper som var brukt og hvilke farger man kunne få det i og om hvilken strikketeknikk som var brukt. 
Det ble litt kaotisk butikk for salg bare, men veldig moro å ha deltatt på det. 
Skappeljentene var veldig hyggelige og tok seg tid til å prate med kundene
Et bilde av Dorthe og Marthe ble det og. Marthe hadde på seg den nye Dorthegenseren og Dorthe hadde på seg Skappeljakken 2
Her er Ingeborgjakken og Dorthegenseren
Dette er den nye Mariajakken
(bildet lånt fra Skappelgenseren)
Dette er den nye Marthejakken. 
Denne falt jeg for. Veldig fin jakke.
Jeg stående utefor Glassmagasinet på den røde løperen etter å ha besøkt Skappelbutikken. Med meg hjem ble det med et kit til Marthejakken 

Jeg kjøpte Marthejakken i koksgrå. Fantastisk deilig garn. Jakken strikkes med 3 typer garn.
 Mini Alpakka og det nye Skappelgarnet MYKog SURI. Alt fra Sandnes garn.

På den 2,5 timer lange bussturen hjem måtte jeg jo bare starte på jakken.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Imponert over at du tar en så lang busstur for å kjøpe mønster og garn!
Jakken ser veldig deilig ut, og garnet høres helt fantastisk ut.
;o)

Marthe Alfredsen sa...

Hei! Jeg driver å strikker Marthejakken, men jeg lurer på hvor mange cemtimeter ditt bakstykke er? Jeg er litt redd for at jeg har strikket litt stramt, selv om jeg vet at jeg egentlig ikke har det, har jo strikket mye før. Og, så føler jeg at den ikke blir så lang med bare 21 "bobler" før ermene?

hvis du vil svare meg på mail, så er det suverent :-) smiley_657@hotmail.com