søndag 30. september 2012

Genser

Da var genseren ferdig. Brukte under 14 dager på den. Genseren strikkes rundt oven i fra og ned, noe som var veldig moro. Deilig å slippe sy i armene synes jeg, og så blir det så mye penere form på genser med raglanfelling og slik flettestrikk som på denne. Eneste minuset når man strikker med så mange tråder er jo all festingen av dem etterpå. Det er aldrig moro. 
Startet med halsen og la ut masker på hver side av flettene. Noe som førte til at det ble en hullrad på hver side foran og bak.

Jeg har strikket genseren etter DENNE oppskriften. Jeg strikket min i str medium. Synes ikke min ble så vid som denne på bildet, men ble veldig fornøyd med resultatet...Herlig myk å ha på seg.

Ønsker alle en fin søndag:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fin genser!!

Kort og Søm sa...

Ja, den var fin! :O)
Hilsen Fredrikke