søndag 19. august 2012

Strikkede tøfler

I går slappet jeg av hjemme alene på kvelden, mens gutta var hos kompiser. Tiden ble utnyttet med film på tv og litt strikking. Det går jo mot kaldere tider nå, så tenkte at hva er bedre fremover nå enn noen nye tøfler. Kjøpte med meg et par nøster med blått ull/akryl garn fra Rema. Tykt godt garn å strikke med. 
Brukte DENNE oppskriften. I oppskriften skal det brukes Drops Andes garn, men dette blå garnet passet perfekt. Tykke gode tøfler som satt bra på foten. 

Jeg har jo så masser av garn i lageret mitt fra før, så brukte opp et par nøster med rødt Gull Garn fra SparKjøp også. Dette garnet ble litt for tynt, så tøflene ble litt korte, pluss at garnet er litt glatt noe som gjorde at jeg fikk følelsen av at tøflene gled litt ned rundt foten.
 Så blir nok til å kjøpe noen flere nøster fra Rema neste gang jeg skal strikke slike. Godt å ha noen  par liggende til kalde dager, og så er de jo så små, så de får fint plass i vesken om man ønsker å ha de med når man skal på besøk feks:)

Ønsker alle en fin fin søndag:)

Ingen kommentarer: